July 14, 2010

kebahagiaan dalam perpisahan

wah dah macam title lagu Shahir ni..
tapi itu la yang aku rasa the best untuk aku dan dia. (err untuk dia gak ke)

bila kita sayangkan seseorang, apa yang kita fikirkan of course adalah kebahagiaan dan kegembiraan dia.
jadi demi kebahagiaan dia, aku melepaskan dia dari sisi hidupku, dari ruang hatiku.

bukan aku tak boleh tunggu sehingga dia terima aku tapi aku rasa mungkin aku bukan pilihannya.
aku mungkin kawan yang menjadi tempat dia meluahkan masalah, tempat dia hilangkan boring dia dikala waktu kerja (dulu la) dan juga orang yang dia boleh bahan hari2, tak lebih dari tu kot. aku tak kisah malah aku bangga sebab dia pilih aku untuk semua itu.

daripada aku menanti buah yang tak gugur, lebih baik aku walk away dari menyakiti hatiku sendiri..
aku gembira tengok dia berubah di depan mataku,berubah mengurangkan kegiatan-kegiatan sia-sia dia tu dan sekaligus berusaha untuk berhenti. aku gembira bila dia minta aku support dia untuk dia meninggalkan semua benda bodoh tu. Tuhan je la yang tau betapa happynya aku bila dia cakap dia nak berhenti buat benda bodoh tu. nasib baik dia cuma sms aku je masa tu, kalau dia ada depan aku, mesti dia akan nampak aku senyum sampai ke telinga dan almost menangis. aku terlalu happy untuk kawanku..aku akan sentiasa support kau..dan sentiasa harapkan kau akan berhenti terus nanti.

walaupun hari tu dia cakap badan dia dah naik bila dia slowdown buat benda-benda bodoh tu,pada mata aku kau still handsome macam mula-mula aku kenal kau (ahaks bila dah sayang, semuanye cantik)

sometimes aku tak tau sama ada dia yang tak paham aku sayangkan dia or aku yang tak paham yang dia tak sayang aku the way aku sayang dia.haaa ayat dah macam apa dah putar belit huhu

takpelah, sekarang aku ambil keputusan untuk membuang perasaan sayang yang terlebih tu. biar yang kekal cuma sayang sebagai kawan je. tapi setiap kali aku cuba untuk jauhkan diri, time tu la dia membuatkan hatiku goyang dengan mesejnya. memang lah setiap kali aku baca, aku akan tersenyum sebab aku memang sangat rindukan dia. cuma....aku fikir mungkin ini yang terbaik untuk kita..

~if you love me, kindly let me know but if you're not please gently let me go~

3 comments:

M.I.Z W.A.W.A said...

mgkn 2 yg terbaik..
bg peluang tuk org lain ye..

M.I.Z W.A.W.A said...

mgkn 2 yg terbaik kn..
bg ppeluang tuk org lain plak hehe..

anata said...

yela wa...
tu yg aku cuba lakukan dlm keterpaksaan :(