July 11, 2010

hati tersentuh..

aku tak tau kenapa masa aku tonton MELODI tadi aku rasa tersentuh dengan statement Saiful Apek.
everyone knows dia kena tahan sebab dadah.
tapi seriously, dia belum lagi proven guilty, kenapa masyarakat sekeliling nak hukum dia macam dia bunuh seratus orang?
korang tak pikir ke apa impak dia pada anak apek yang masih kecil dan tak paham bahasa dunia dewasa yang kejam?
betul kata apek, bila dia buat lawak semua orang suka tapi cuma ambil masa seminit je keluar pasal cerita buruk dia, semuanya hukum dia macam kita ni Allah.
aku sedih bila dia bercerita pasal anak dia..pasal orang hina anak dia. hina keluarga dia..
come on la, orang yang buat jahat lagi maha dashyat dari dia pun kita boleh tutup mata je..
give him a chance la..
aku tau dia belum terbukit salah or tak salah tapi jangan la sampai macam tu sekali kita hukum dia..kita bukan judge or tuhan..
fikir kalau 1 hari benda ni jadi kat kita or keluarga kita.

2 comments:

اميليه said...

biase lah nina manusia..semuanya betul..cepat buta mata..tak boleh tersalah satu langkah,mudah melatah..the best way is, kita yg support dea,truskan support. mcm apek sorang je isap dadah..yg laen hisap dadah,cemana? bcoz of apek artis suma nak hukum?

anata said...

ha tau xpe..
cetek btul mentality dorg ni..bl tkena btg idung sndri br nak sedar..