June 7, 2010

k.e.p.e.n.a.t.a.n

ini lagi penat dari buat kerja sampai 10hari 10 malam tak tidur okay.
lagi penat dari berlari 11km mendaki bukit..
ini bukan saja penat mental, tapi penat hati dan perasaan.

bukan nak merosakkan ikatan yang telah sedia ada tapi agak terkilan,okay bukan agak tapi amat terkilan.

me and my besties dah agak lama tak hang out together gether and i'm kinda miss it a lot! so do others,i'm pretty sure. but the thing is, every time we set the date to go out and chill, there will be lotsa obstacles and excuses!

okay, i know if they read this, they will go mad but i can't take it anymore. i've (so do L and M) tried so many times to set a day on weekend to chill out with all 5 of us but the outcome that i got is.. 'tak boleh la, ari ahad je la nak date.sabtu kena kerja,kerja banyak.' and ada gak excuse 'tak boleh la nak kuar dengan korang,rasa macam nak kuar dengan bf.' padahal selalu je date. emm adakah aku yang tak faham kehidupan orang bercinta,disebabkan aku dah 2tahun single? no,aku tak rasa pun camtu.sebab even dulu pun aku akan dahulukan member dari bf. tambahan kalau dah lama tak chill macam ni.

at last, aku keluar la berdua je dengan L. Then bila aku lebih rapat dengan L, dan banyak share secrets dengan L, ada pula yang terasa hati sebab dulu aku share everything with her. Macam mana nak share lagi, kalau nak chill pun susah. Just imagine, sebelum ni ada plan nak pergi melaka tapi dah berapa kali set date, asyik tak dapat je. okay kalau alasan ada kelas n hal penting, memang i'm cool with it tapi kalau macam benda2 yang boleh postpone, memang aku terasa sikit la.

macam hari tu, suggest untuk pergi bercuti jauh2 sikit macam KK or maybe langkawi again. tapi, nina check la tix flight! nina kan pandai arrange. okay, i dont mind arranging everything but masa tu aku busy sangat kot. dengan kerja angkat telefon selama 7 jam sehari. semuanya aku ke? dulu memang dari booked tix, sampai ke nak jalan ke mana, semua aku arrange. tapi, kita kan ramai, why not take turn.

macam baru2 ni, nak ajak tengok LBS punya la susah. kenapakah jadi macam ni. tapi before aku nak berhenti kerja hari tu,pesan jangan lupakan dorang. ni sekarang macam mana cerita?

sorry guys, aku bukan nak ungkit tapi just nak lepaskan apa yang terbuku dalam ini hati. i love you guys like my sis but if every time it's just one side, trying so hard, who can stand it?

6 comments:

nur nabilah syazwani said...

same jek situasi kak. sebijik! sume suh arrange. skali dh arrange bagai, skali kata nk bwk boy la. mak tak bgla. apela. apela. bla bla bla. kalau kua ngn bf jauh2 amboi boleh je. pahtu bila kita amek gmbr ngn yg boleh pegi sume jeles la, marhla sbb tak ajak apela. what ever! muak dowh ngn prangai yg mcm suwey. bf bf bf bf. bla bla bla. nabilah smpai gduh ngn bf sbb dorg, dorg takkn takleh buat? yela kan. bf cinta mati. kawan cinta separuh jalan. bila ade msalah ngn bf tak ke kawn yg dia cari? pffftttt..

(ooppss. trpnjg plak. haha)

anata said...

ha btol2 2 yg akak terkilan tu..suruh kita arrange bila dah arrange bagai nak rak,dorg yg xjd..mcm nak mencarut pon ade.
akak pon dh muak asik camni je!
dah terasa cam mls nak arrange pape dah.

nur nabilah syazwani said...

tahu takpe. ade gak blog nabilah tulis pasal bnd nih tapi nabilah tak mention aaa sape. guna ayat berlapik lagi. lantakla dorg kan. nabilah carut jek. dh bg warn awal2. dorg pon dh tahu yg nabilah mmg cenggini. tak puas hati sound jek direct.

anata said...

tau,akak ade bace rasenye hehe
emm akak tak gtau sape pon dorg mesti tau sebab baru je kejadian tersebut berlaku beberapa minit sebelum entry ni publish. huhuhu

payid said...

tu la kau. aku ajk date ngn aku xnk

anata said...

lor :P bkn aku xnk,tp takat g mamak,xmain la babe hahaha