November 30, 2010

kalau ini lah balasannya...

kalau ini lah balasannya atas berbuat baik dengan orang...
kalau ini lah balasannya atas menyokong seseorang untuk berubah menjadi seorang yang lebih baik...
kalau ini lah balasannya atas segala pengorbanan yang ku lakukan...
kalau ini lah balasannya dari seorang yang bergelar kawan...
kalau ini lah balasannya apabila kita sentiasa ingin melihat orang yang kita sayang sentiasa gembira...

aku rela untuk menjadi seorang yang hati batu dan buta hati dari disakiti, diambil kesempatan, ditipu...

jika sebelum ini aku cukup berpegang kuat pada KARMA atau 'what goes around, comes around' kini, aku sudah buang jauh2 kepercayaanku itu... sebabnya adalah aku sentiasa berdiam diri bila seseorang berbuat jahat kepadaku dengan harapan suatu hari nanti dia akan dapat rasa apa yang aku rasa...tapi rasanya tidak pernah terjadi.
bukan aku mengatakan yang aku tidak percayakan balasan Allah! nauzubillah..
cuma aku rasakan tiada guna aku berbuat baik kepada seseorang jika tuba yang aku dapat sebagai balasan...

3 comments:

|wawa| said...

sape plk yg dajalkan ko ni yayunk???meh sini nk pangg sket..

nur nabilah syazwani said...

karma is real. cuma lambat atau cepat je. ;) dia akan rasa nanti suatu hari. just take care of urself!

anata said...

wawa: org yg aku syg....

nabilah: emm selama ni org buat jht dgn akk,akk hrp karma will hit that person tp so far xde pon..so cam lost hope