August 9, 2011

rezeki ramadhan

alhamdulillah rezeki bulan ramadhan (^.^) tapi bukan rezeki aku sorang, rezeki semua penjawat awam dan pesara...

iye,kami semua diberikan bonus sebanyak setengah bulan gaji (walaupun tak sebanyak orang swasta yang dapat 3 4 bulan) tapi alhamdulillah la,ada juga duit tambahan untuk aku renew insurance dan roadtax.
sebelum ni aku memang dah pikir nak buat loan dengan mama untuk renew insurance tapi dengan adanya bonus ini, aku tak perlu buat loan wewewewew

syukran Ya Allah...adik2 ku macam biasa la dapat duit raya tapi lebih la seringgit hahahaah

hopefully staff CFS pun dapat nikmati bersama..pada aku,jasa dan apa yang dorang contributed sangatlah besar...
cumanya aku tak berapa sedap la bila baca status FB salah sorang kawan aku..yang berbunyi lebih kurang macam ni.. 'apalah najib ni,bagi gomen staff je bonus.kurangkan lah tax ke minyak ke supaya semua dapat nikmati bersama..' pada aku,ala jangan lah dengki,kitorang baru je dapat bonus setengah bulan kalau nak compare dengan korang yang swasta yang selalu dapat at least sebulan gaji...takpela,lain orang lain opinion dia kan...

what ever pun, syukran dan aku happy (^.^)

No comments: