August 13, 2011

dugaan maha besar di bulan ramadhan

Allah tak akan menguji hamba-hambaNya lebih dari kemampuan hambaNya.Sekiranya kita diuji dengan dugaan yang dirasakan tak tertanggung dek bahu kita,bersyukurlah kerana sesungguhnya Allah itu masih memandangmu.. -ini bukan sebijik-sebijik petikan hadis.cuma dipetik sedikit dari hadis dan diolah sesuai dengan keadaan.tetapi maksudnya masih sama dan tidak terpesong.

Aku rasa macam nak gugur jantungku bila aku terima berita yang agak menyedihkan dari mulut orang yang paling aku sayang.. (tak perlu la dikongsikan apa beritanya) Terus gugur airmataku..Ya Allah tabahnya hatimu wahai sayang menanggung semua dugaan ini tetapi masih bisa mengukir senyuman..Allah jadikan kau seorang yang kuat dan tabah..

Kau buat keputusan untuk balik ke kampung untuk tenangkan fikiran dan juga untuk jaga parents mu..Mungkin itu dapat menenangkan fikiranmu yang telah lama serabut...tapi ini semua adalah dari tindakanmu sendiri..aku harap kamu dapat belajar dari kesilapan dan jangan buat kesilapan macam ni lagi..

Walau apa pun,kamu tahu aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik dan semoga kamu dapat menjadi yang lebih baik.Learn from mistake...Aku akan sentiasa disisimu walaupun kau akan jauh dariku..

No comments: