April 10, 2011

ku berdoa agar aku tidak seperti itu..

Ya Allah Ya Tuhanku, aku bermohon kepadamu agar aku dan adik2 ku yang lain dijauhkan dari derhaka terhadap mama dan abah...

drama swasta yang aku saksikan sepanjang minggu ini benar-benar membuatkan aku beristighfar panjang.aku tak sangka ada anak yang akan memperlakukan ayah (arwah) sebegitu rupa disebabkan harta!

Aku berharap aku dijauhkan dari sifat itu..ya memang aku akui aku sering bertekak dengan mama dan abah tapi jauh di sudut hatiku tidak pernah sekali aku terdetik untuk derhaka terhadap mereka.

Aku berharap adik2 ku juga seperti itu,tiada perasaan derhaka didalam hati mereka. Aku berdoa agar suatu hari nanti aku akan dapat membalas sekelumit dari jasa dan pengorbanan mereka terhadapku...kerana ku tahu aku tidak akan dapat membalas semua pengorbanan mereka terhadapku..

walau seburuk mana pun mereka, walau sekejam mana pun mereka, walau sebesar mana pun perselisihan faham dengan mereka, ingatlah kita tidak akan dapat membalas semua pengorbanan mereka. (reminder to myself)

No comments: