March 9, 2010

hajat tak kesampaian = kekecewaan

aku ingatkan aku dapat mencapai impian yang dah lama aku simpan dan pendam..
aku ingatkan aku akan dapat berbahagia sekiranya apa yang aku hajati tercapai...
tetapi...
musnah semuanya..
kenapakah aku langsung tak berpeluang untuk kecapi impian itu...
saat aku rasakan aku hanya setapak lagi untuk menggapai impian itu,semuanya hancur musnah..

dari dulu lagi aku memang mengidam untuk amik course TESL..
dari lepas spm lagi..tapi asyik tak dapat je..
kali ni aku bila aku diberitahu yang uitm akan open E-PJJ untuk TESL,aku gumbira bukan kepalang..
boleh la aku still kerja dan sambung degree course yang aku dah lama nak..

tapi kegumbiraan aku tak lama...belum sempat pun aku hantar copy sijil2 aku...aku dimaklumkan course TESL telah didrop dari list course E-PJJ Uitm..

owh tidak!!!kenapakah?!!!

orang Uitm dah dua kali call aku suruh aku tukar course dalam application aku dan akhirnya aku decided nak apply for Mass Comm..
hatiku langsung hilang rona-rona ceria disebabkan semua ni..
walau macam mana pun aku kena menjalankan kewajipan aku..
aku mesti hantar salinan sijil2 aku yang sudah disiapkan awal lagi..

kini aku langsung frustrated dan nak nanges..
tapi apakan daya ini takdirNya..aku redha..
aku masih lagi boleh sambung degree sekiranya aku diterima..insyallah..

4 comments:

payid said...

mass com la best. leh gedik2 sket. haha
kemslm coursemate kau yg cute2 nnt eh

anata said...

aku belum pon anta lagi cert babe..lum tentu lg dpt nye :P

nur nabilah syazwani said...

humm.xpela..tapi kat tmpt lain takde ke? rasanya kat UIA ade la...

anata said...

ade dik tp xde pjj dh..full time je ade skrg cos tesl