January 12, 2010

their first day..

hari ni ameer n aiman daftar masuk kolej komuniti..
aiman kat selayang n ameer kat kajang
aiman course animation n ameer course IT
abah anta ameer ke kajang n aku dan mama anta aiman ke selayang..

abah bertolak pukul 8.30 pg, kami bertolak pukul 9 lebih..
nasib baik tak jem..dah la dengan Bubu (my car) takde aircond..
we all sampai lebih kurang pukul 10.15 pg.

aiman terus gi mendaftar, aku n mama terpaksa menadah telinga dengar taklimat untuk ibubapa..owh no..do i have to do dis..yes,i had to..
lepas dah dengar taklimat tu,gi naik tingkat 5 pulak untuk dapatkan rumah sewa untuk aiman.
yang kelakarnye ade budak pompuan ni,student sini kot dia tanya aku,nak join dia tak duduk rumah sewa. aku just senyum kambing,am i looked that young hehe..aku geleng, 'saya bukan student dik..' then she smiled to me..malu kot..

then dapat la gather 5 orang freshies untuk jadi housemate aiman.so semua sekali 6 orang 1 rumah,rent RM600.lawak betul mak bapak dorang ni..mula2 dah setuju nak duduk rumah mr tan ni,then bila dengar lect bercerita pasal kolej kediaman kat bukit lela,dorg tergoda plak dengan pe yang lect cerita pasal kolej tu.walhal kolej tu sikit punya jauh nun di area gombak..memang la ade transport tapi memang jauh,penat plus kos lebih lagi..

bila aku n mama carikan rumah lain untuk aiman sorang,tiba2 ade sorang pakcik yg tadi setuju anak dia dududk bukit lela tu tak jadi pulak nak duduk situ.ai cam kap lam ya nga tul dorang ni.alih2 bukan pakcik tu je,sume parent yang dah deal nak duduk dengan aiman tadi tak jadi nak duduk bukit lela.then dorang pun agreed untuk duduk umah mr tan tu..

agak comfy la umah dia even takde furniture.. ha yg aku nak gelak sekali mase ade la pakcik ni, tengah2 ktorg dok borak2,dia cakap kat ktorang..
ha,nak tau kiblat tengok arah astro tu pasang.
what?ktorang terpinga2 bila pakcik tu cakap camtu..then dia pon explain yang astro pasang 1 arah je n memang kebetulan mengikut arsh kiblat. yang ktorang dah bantai gelak dah,kiblat ikut arah astro? wakakaka

hurm dah selesai angkat barang aiman, gi pulak warta nak beli kipas angin cos bilik dia takde kipas.lepas dah beli kipas,anta aiman bali baru lah aku n mama gerak balik.
masa ktorang balik,hujan lebat..pastu agak jem kat jalan templer park tu.dah la bubu takde aircond.
tahan je la basah sebelah..

what an exhausting day...


ameer before meninggalkan umah


aiman n ameer yang smart berkemeja
best of luck bros

ameer yg gen*** hehe

3 comments:

alia said...

adik nina kembar ke? they are your adik kan? ke abang?

anata said...

eh bkn kembar la..yg chubby tu umo 21, yg sorg lagi 19..
yup adik hehe tp dorg lagi tinggi than me ahaks

nur nabilah syazwani said...

si chubby yg cumil..aish..rindu dia..sobs!