June 27, 2011

tersentak dari mimpi ngeri

semalam aku decided untuk jumpa dengan daus (seorang yang dulu bff aku pernah tried untuk kenen2 kan aku dengan dia)..lame gile kot kitorang tak ketemu..semalam tetiba aku tergerak nak jumpa dia..

well first of all aku betul2 shocked bila dekat fb dia tukar relationship status dia from single to in a relationship with... (i'm totally happy for you) but then bila ketemuan sama dia di kedai makan sebelah sup meletop, aku dikejutkan dengan satu lagi good news..he's getting engaged (^.^)

nak tau nak tau kenapa aku betul2 shocked? sebab dia adalah seorang yang takut nak ade serius relationship lepas dia putus dengan gf cina dia dulu...dia dulu memang pernah pasang skandal2 n teragak social (in a not so good kind of social)...and semalam bagitau aku yang dia nak settle down? of cos i'm happy for him..but in the same time it touched me..

dia ada cakap dengan aku...'dah sampai masanya untuk aku serius dan berubah..walaupun tak semuanya tapi aku akan slowly berubah jadi a better man.dia buat aku sedar untuk jadi better...gf aku sebelum ni tak buat aku rasa camni....' ini yang tacing sebenarnya...

ayat2 yang terkeluar dari mulut dia, aku dapat rasakan ikhlas dan serius..tetiba aku tersenyum sendiri...
terdetik dalam hatiku....semua orang akan berubah untuk jadi lebih baik..it's just a matter of time..
dan dan dan bukan dia sorang je yang noty dan akan turn good yang aku kenal...semenjak 3 minggu kebelakangan ni yang aku betul-betul emosi ni....aku dapat berita 3 orang kawan lelaki ku yang nak turn to a better man...semuanya sebab perempuan yang dorang sayang...

memang pernah ada orang cakap dengan aku,kalau someone berubah sebab orang lain, niat dia dah salah disitu..aku kinda agree tapi not totally la..sebab aku rasa setiap orang perlu ada 'warning alarm' dan juga penguat semangat untuk buat dorang sedar apa yang dorang patut ubah..conversation with daus semalam buatkan hati aku kuat untuk bagi someone peluang untuk teruskan berubah menjadi lebih baik...sebab aku dah nampak he's half way there...maybe orang lain tak nampak tapi aku nampak...

thanx daus for the great conversation that makes me realised one thing that i almost forget...or i should say that i wanna forget... everybody will change to be a better prson, it's just a matter of time...

No comments: