February 9, 2010

title-less...

aku baru je tonton Tari Tirana..
Neo boypren si tirana dah meninggal sebab accident..
tirana sedey sangat sampai tak boleh terima kenyataan yang neo dah takde..
mungkin kalau aku kat tempat tirana,aku akan jadi macam dia..
actually aku sendiri pun sedey sebab tiba2 teringat kat orang yang pernah aku sayang sangat.

aku ingat lagi masa aku putus dengan dy..
masa tu aku lebih rela dia mati dalam accident dari terima kenyataan bahawa dia putuskan hubungan kitorang dan menghadapi yang dia akan menyayangi orang lain..
aku pernah cakap dengan shima,lai,wani dan mira pasal ni..
aku tak sanggup tengok dia bahagia dengan orang lain..aku lebih rela menangis disebabkan kami terpisah dunia dari berputus kasih dan tidak lagi bertakhta di hatinya..
masa kitorang putus pun masa dia accident motor,patah kaki..mak dia paksa dia putus dengan aku.alasan dan sebabnya,mak dia lebih tahu..aku tau dia tersepit diantara maknya dan aku.aku ditinggalkan cuma melalui sms..walhal semalamnya dia sms kat aku
'whatever it is hunny,b takkan tinggalkan ny..'
tapi..esoknya 29/03/08, dy sms aku mintak putus dengan aku atas alasan supaya kita sama2 tak derhaka pada parent..kita kena jaga ati family kita..
kenapa baru terfikir macam tu?kenapa kita tak putus masa mama aku mula2 halang hubungan kita? dy sendiri cakap kita akan usaha sama2 untuk bagi mama setuju..
ktorang dah merancang untuk kawin dan dah start kumpul duit untuk kawin..

aku tried call dia tapi haram dia nak jawab,sms lagi la..sebulan aku menangis,menderita sebab aku tak tau punca sebenarnya..aku tak makan,masa kat ofis aku senyum happy tapi bila aku sorang2 aku menangis,meraung,merintih,blaming myself..aku almost accident sebab menangis masa driving..tapi ada dia tau semua tu?tak,dia tak tau..that's why la aku cakap dengan dorang aku lebih rela dia mati masa accident.bukan aku kejam,tapi aku tak dapat terima kenyataan..

setiap pagi aku call n sms kejut dia bangun pagi, sms dia bila aku dah sampai ofis, sms dia wish gudnyte macam rutin harian aku..pada aku,dia still dengan aku..sampai dia marah aku dan ingatkan aku yang kita dah tak ada apa2..

tak cukup dengan tu,bila dia dah baik n boleh berjalan, aku terus nak jumpa dia,menangis depan dia,merayu dia terima aku,merayu yang aku akan ubah sikap buruk aku..tapi semua sia-sia..dalam mata dia dah tak ada rasa sayang dia pada aku..dia dah tak pandang aku dengan penuh kasih sayang lagi..dia sendiri mengaku yang dah takde perasaan sayang lagi untuk aku.

aku hilang arah..biar apa pun yang orang cakap pasal dia..biarpun ameer cakap 'along,dia dah tak sayang along lagi..kalau dia sayang,mesti dia akan terus dengan along juga even mak dia tak bagi'
biarpun nabila cakap 'akak,pada nabila,dia memang pengecut dan tak guna.kalau dia betul sayangkan akak lagi dia mesti akan explain kat mak dia untuk terima akak balik'..aku tak peduli semua tu..pada aku,dia tak salah..sampai satu tahap aku blamed mama n abah sebab mama n abah la mak dia kecik ati..tapi bila aku dah waras balik,aku sedar yang mama n abah tak salah..mak dia yang memang tak suka aku dari awal sebab pada mata dia,aku ni bitch,jahat,jalang,pengikis duit dy..semuanya sebab that bitch yang bawak mulut pasal aku..

5 bulan aku baru aku dapat gagahkan diri untuk enjoy myself and spent time dengan my besties..aku tried kawan dengan a few lelaki tapi semuanya tak boleh buatkan aku lupakan dia..

dalam aku sedey tak dapat lupakan dia,dia dah bertunang dengan orang lain..tapi dalam masa yang sama dia still jumpa aku sekali sekala..deep down inside aku harap dia akan terima aku balik..aku mrayu,menangis lagi setiap kali jumpa dia..tapi semuanya sia-sia..dia buat aku macam mainan..bila dia ade prob dengan tunang dia,dia cari aku..then bila dia putus tunang,aku ingat dia akan cari aku balik..
but i was so damn wrong!! tak lama lepas tu..mak dia meninggal..sekali lagi aku ingat dia akan balik pada aku..tapi sekali lagi aku silap..dia jumpa dengan perempuan lain dan last saturday they got married..still,seminggu sebelum dia nak kawin,dia jumpa aku gak..masa tu memang aku tak menangis..
i thought i was really strong this time but i'm not..
i still cant get him out of my head,my mind and my soul..
it has been two years now..
setiap hari aku berdoa,supaya aku dapat buang semua kenangan silam,pahit manis sepanjang dua tahun aku bersama dia..tapi sampai sekarang masih ada sisa2 nya yang bukan sekelumit saiznya..

8 comments:

|wawa| said...

sbar yer na..everything happen..happen for a reason..ade la hikmah ko x ngan die..maybe Tuhan da prepare org yg lg better tuk ko..b strong..

anata said...

thanx darl..
aku hope so..
still trying to be strong inside..
luv ya xoxo

nur nabilah syazwani said...

nih nabilah rasa baru yang sebetulnya akk luahkan rasa hati.sebelum nih nabilah bnyk baca entry akk pasl dia yg akk kata akk dh lupekan dia. nabilah dpt rasa itu semua hanya nk ttup rasa hati akk yg sedih. i know how u feel.

akk nak ingt dia tak slah, nk menangis kerana dia pon tak slah. cume jgn meratap sedih, meratap gembira. kenang balik kenangan and nabilah rasa bnda tuh lagi boleh buat akk senyum dari menangis.tahankan diri dari menangis. tarik nafas dlam2 and fikir.
nabilah tahu akk kuat. u will find someone else. u will. dia tuh cuma pit stop akk sblum smpai ke destinasi sebenar..=) there still a lot of things to do and feel. this is just a beginning and not the end. muahx!

anata said...

ye dik..i'm still trying to be strong..really2 strong to totally forget him..he found his lovelife so i'm pretty sure i will too :D

dah lama xnangis psl dia sbnrnye,smlm baru btol2 nangis..sbb tingat kat dia lps tgk tari tirana..

neway thanx dearie for ur support all this while..xoxo

payid said...

babe
u deserve to be happy
dry ur tears and open up ur heart
im sure there'll be someone out there who's really lucky to hv u

**gua pon blogwalking juge

anata said...

thanx payid for the very motivational words :D
will always put that on my mind..

hanna danea said...

syg..
u took a long time just to forget sumone that not deserve for ur love..
nina..ure such a pretty gurl,n well educated..
dun do stupid thing like before ok.ingat ALLAH maseh syg kt ko nok..yes, sng utk aku ckp "just 4get him"..BUT ko kene igt,kwn2 family sume support ko k.no matter what..
ITU yg buat aku lebih kuat skrg..membazir la nangeh utk dia yg da konpom jd hak org..
HE DUNT DESERVE YOU coz u r a GOOD gurl..

anata said...

thanx nani dearie..
sbb support from frens n family la aku kuat utk lupakan dia nani..
they owez b there for me..
yeah it took me a very long time to 4get someone who r not meant for me..
touching aku sbb my frenz really had my back here :D
thanx so much
i'm stronger now..