July 30, 2011

Semoga Allah permudahkan segalanya

semalam adalah antara hariiyang membahagiakan aku...masa dinner cum berbuka puasa semalam...
dia meluahkan segala yang terbuku dalam hatinya..segala-galanya pasal kami...
sebelum ni memang aku ada dinasihatkan oleh wawa untuk try bercakap pasal masa depan dengan dia..tapi dsebabkan keserabutan yang melandanya sekarang dengan macam-macam masalah sekarang,aku hold dulu..tapi aku paling tak sangka dia akan buka topik FUTURE dengan aku...

muka dia serius...dan aku dapat rasakan dia memang serius nak ada masa depan dengan aku...cuma dia tanya mama and abah boleh ke terima dia kalau hidup da still tak stabil macam sekarang.. (insyallah dear, orang akan tolong dia all the way) seriusly,masa kami bercakap pasal ni,aku touched..aku nak menangis...nasib baik tempat makan ktorang agak terhad pencahayaannya..so dia memang tak perasan mata aku berlinang..cuma dia dengar suara aku berlain,bergetar...

macam-macam dia bagitau aku apa yang dia fikir pasal masa depan kitorang..aku tak pernah sangka dia ada terpikir macam tu..cumanya,dia sedang berhadapan dengan dugaan yang agak besar sekarang ni..

Ya Allah, 
andai dia memang jodoh yang kau tetapkan untukku...
permudahkanlah jalan kami berdua...
murahkanlah rezeki kami berdua agar kami dapat mendirikan hubungan yang halal disisiMu Ya Allah..
Andai dia tercipta untuk menjadi imamku,berikanlah hidayah dan keberkatanMu untuk kami..
Andai aku tercipta menjadi pemberi dan penguat semangat kepadanya,tetapkanlah hatiku dan berikanlah ketabahan kepadaku untuk berada disampingnya dikala susah dan senang..
Andai aku yang diciptakan dari rusuk kirinya,untuk berlindung di dalam dakapan kasihnya...kau bukakanlah pintu hati kami agar kasih sayang sentiasa dihati kami...
Andai dugaan dan ujian yang kau berikan kepada kami dikala ini adalah sebagai titik permulaan untuk kami bina hidup baru bersama....
kuatkanlah semangat kami,tabahkanlah hati kami..
Andai setiap titis airmata yang pernah kutitiskan dahulu kerananya adalah ujian dariMu, hadirkanlah senyuman yang berkekalan dalam hidupku bersamanya...


*doakanlah kami ye kepada semua yang baca entri ni (^.^) terima kasih...kalau jodoh diantara kami kekal,korang semua adalah salah 1 sebabnya...sebab doa korang*


2 comments:

nur nabilah syazwani said...

officially urs kakak? alhamdulillah :) insya allah. sy doakan akk berkekalan dengan dia. jemput ye nnti! :D

anata said...

not yet dik..but he seems serious to get into next step..doakanlah dipermudahkan semuanya ye dik :)