October 4, 2011

Pelindung rahsia perempuan.shhhhh...

Semua perempuan akan datang penyakit bulanannya. Suka ke tak ke, mesti kena hadapi penyakit tu (^_^) apa lagi, datang haid la..
Macam-macam pe'el bila perempuan datang bulan kan, ada yang nak mengamuk je, ada yang nak nanges je, ada yang nak makan je.. macam-macam la..

tapi semua tu berkaitan dengan hormon. tau tak sebenarnya pemakaian pelindung rahsia a.k.a pad pun adalah mempengaruhi mood kita semasa period?

yela, cuba bayangkan kita pakai pad yang tebalnya macam pampers baby tu.selesa tak? konfirm tak kan?
nak pakai seluar ketat pun tak cun, nampak terbonjol je hehehe

ada yang suka/selesa pakai maxi,overnight,slim etc. dan pad pun ada macam-macam jenama dah sekarang, tengok je iklan kat tv macam-macam ada! kalau aku pulak, aku lebih selesa pakai Kotex sejak azali lagi. bukan tak pernah try brand lain tapi entah lah, Kotex jugak yang serasi.

Aku memang selesa pakai yang overnight, tak reti nak pakai maxi.  tapi overnight tu paham-paham jela, tebal dan panjang. memang kengkadang agak kurang selesa tapi aku rasa secure sebab dia panjang. Tapi sekarang aku dah tak payah risau lagi sebab dah ada Kotex Ultrathin Overnight (^.^) sangat selesa dan rasa macam tak pakai pad pun. Satu lagi pad Kotex yang aku suka, Kotex Style Overnight, memang selesa sangat! sebab dia menyerap ke dalam,cumanya harga dia slightly mahal.

So sesapa yang selalunya pakai overnight yang tebal-tebal tu, ce try yang baru punya Kotex Ultrathin Overnight ataupun Kotex STYLE Overnight

*aku tak disponsor oleh kotex untuk buat entri ni pun hehehe sesaja je*

No comments: