May 16, 2010

mana-mana drama pun tak boleh celen okay!

aku baru dapat 1 true story form my buddy.. letak la nama dia N (bukan nama sebenar) cerita dia memang kalah drama swasta okay.

cerita dia macam ni..
N dengan F dah putus setahun lalu. tapi sebab musabab dorang putus agak mengecewakan N sebab dia sayang sangat kat F.Sebab dorang dah couple 7 tahun.Lama okay! (aku pun tak paham sebab sebenar dorang putus). Apa-apa pun mereka putus cara baik. Aku betul2 faham penyeksaan yang N alami selama dia nak melupakan F. Memang sakit sangat. Aku memang agak kesian tengok gaya N masa mula2 dorang putus dulu. Memang aku n kengkawan lain bagi support kat dia. Depan kitorang dia happy tapi dalam hati, dia je yang tau.

N dapat kerja di tempat baru. Baru gak la dalam 3 4 bulan dia kat sana. Kat opis baru ni, dia rapat dengan sorang budak, D. Dari cerita N, D ni sorang perempuan yang baik, anti sosial dan sangat susah jatuh cinta.

Nak dijadikan cerita, satu hari ni, D ni nak la tunjukkan budak lelaki yang berjaya membuka hatinya untuk jatuh cinta. N ni bukan main lagi excited nak tau siapakah gerangannya. 'Ha ni la dia F, lelaki yang D cerita kat N.' sambil D tunjuk gambar F kat FB. Dan tatkala itu, N rasa macam nak pengsan sebab F yang couple dengan D adalah orang yang sama couple dengan N dulu!
D tanya N, okay tak N tengok F? N pun jawab okay lah,nampak baik. Lepas tu si D ni pulak suruh N chat pulak dengan F, N chat lah dengan F. Tak cukup dengan itu D minta tolong N uji F.. D suruh N call K konon2 nak mengorat, tapi N tak nak sebab F mesti kenal suara dia. Ya Allah, sakitnya hati N masa tu macam kena tikam! tapi yang bagusnya pasal N ni, dia tak cakap kat D yang F tu ex dia.

Hari-hari D mesti cerita pasal F. Betapa baiknya F, romantiknya F, kelakarnya F. everything bout F! N tadah je telinga dia sampai bernanah dengar cerita diorang hari-hari! Sampai la birthday F, D tanya pendapat N nak beli apa. Gatal je mulut N nak bagitahu yang F tu suka barang2 tropicana.. tapi N masih berkias..Bagi la hint kata ex N dulu suka barang tropicana dan D pun cakap eh macam sama la pulak dengan F.

Satu hari tu, N nak exam, D mesej N bagitahu F bagi dia cincin emas putih! Masa tu N memang dah meraung dah. Dah la orang tu nak exam, disuap pulak cerita macam tu.. Hari kedua N nak exam, D mesej N bagitahu yang F kirim salam dan wish gudluck kat N. Sekali lagi N rasa macam dihempap oleh langit. Lepas pada tu, dia langsung off handphone. Taknak anasir2 F masuk dalam kepala otak dia.

Dan semalam N mesej kat aku, cakap yang dia nampak F hantar D datang kerja. F nampak N tapi dia buat2 tak nampak...

Ya Allah N, besar sungguh dugaan kau. Orang yang masih lagi kau sayang sekarang couple pulak dengan orang yang kau hadap muka setiap hari! Kau mendengar berita bahagia seorang kawan yang merupakan berita yang menghancur luluhkan hati kau. Walaupun D tak salah dalam hal ni tapi tak sepatutnya kau menadah telinga mendengar cerita F hari2.. Aku tak dapat bayangkan betapa hancur berkecainya hati kau.  Aku memang respect kau sebab kau menjaga persahabatan kau dengan D sampaikan kau hadap cerita F setiap hari. Aku dah nasihatkan N supaya at least berkias supaya D tak cerita sangat pasal F. tapi N tak nak nanti D terasa.. Dan aku rasa cerita kau ni memang kalah mana2 drama swasta kat tv.aku dengar pun aku dapat rasa betapa sakitnya dan hancur luluhnya hati kau...

Aku doakan kau tabah N.....

2 comments:

nur nabilah syazwani said...

and suppose si D tak perlu cerita2 sgt pasal F kat N. even if he is not her ex pon, jgnla dok 'mendengki' crita mcm tuh.
derrrrr....

anata said...

D tu excited sgt kot..huhu