May 28, 2012

masa yang kau pinta

patutkah diberi masa lagi
patutkah ditunggu lagi

aku buntu
aku bingung

sungguh sayang itu menyekat ku pergi
cinta itu menghalang langkahku

tapi kadang terasa lelah untuk mengejar
kadang terasa ingin henti semua

mungkin Allah dah beri petunjuk supaya aku berhenti
tapi aku buta
mungkin Allah dah beri petunjuk supaya aku berlalu
tapi aku degil

bingung dalam memilih antara
sayangku padanya
dan sayangku pada diriku

Allah telah kabulkan doaku
doaku setahun dulu
doa agar FI menyayangiku seperti aku menyayanginya
alhamdulillah syukur sangat
tapi dia masih tak berdaya lepaskan masa silamnya

bisik hati kecil agar lepaskannya
tapi separuh jiwa tak membenarkan

aku tak mahu menjadi kepunyaanmu
kerana aku hanya milik Allah
tetapi aku sangat ingin menjadi separuh dari jiwamu hidupmu

hanya petunjuk ku pohon dariNya
samada perlu ku melangkah pergi atau memberinya masa lagi

Allah dah kabulkan doaku
berharap Dia kabulkan doaku lagi



No comments: