February 7, 2012

Besar sungguh dugaanMu

Dugaan datang bertimpa-timpa
Kalau ku jadi kamu
Mungkin tak tertanggung
Beban itu

Tapi kamu...
Walau seberat mana
Senyum tak lekang dari bibir

Aku kagum
Aku bangga
Namun aku sedih
Melihat keadaan itu
Kadang aku tak terdaya menolong
Ku hanya mampu mendengar dan berada disisi

Ya Allah
Mungkin ini tanda sayangMu padanya
Atau mungkin ini balasanMu atas kesilapannya
Tabahkanlah hati kecil hambaMu itu
Kuatkanlah semangat hambaMu itu
Dia mahu berubah Ya Allah..
Bantulah dia..
Ku tahu Kau takkan menduga hambaMu lebih dari kemampuan mereka..
Bantulah dia Ya Allah..

Mungkin dia lupa untuk meminta dariMu
Mungkin dia lupa untuk menangis untukMu
Mungkin dia lupa untuk bersyukur kepadaMu

Insyallah
Akan ku cuba untuk mengingatkan dia..
Itu saja termampu ku lakukan..

Aku sedih melihat keadaan ini
Harapnya kamu tabah dan kuat
Jangan mengeluh dan merungut sayang...
Insyallah semuanya akan menjadi lebih baik kelak


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: